MAE despre centru E-Cons: Românii din diaspora vor economisi timp și bani
O delegație a Ministerului Afacerilor Externe a prezentat, joi, 19 februarie, la Madrid, noul Sistem Informatic Integrat Consular (E-Cons).
Delegația a fost compusă din Bogdan Stănescu, director general al Departamentului Consular și Radu Florea, director în cadrul Direcției Relații Consulare, alături de ambasadorul României în Spania, Ion Vîlcu și Irina Marin, șefa Secției Consulare de la Madrid
Întrunirea a avut loc la sediul Secției Consulare din Madrid, din strada Albufera, numărul 319, iar la discuții au participat șefii oficiilor consulare din Spania și Portugalia, reprezentați ai mediului asociativ românesc din Spania, și presa de limbă română din Peninsula Iberică.
Potrivit directorului general al Departamentului Consular din cadru Ministerului Afacerilor Externe (MAE) portalul își propune modernizarea sistemului consular și aducerea lui la standardele tehnologice actuale.
Bogdan Stănescu a asigurat că acest nou sistem îi va ajuta pe utilizatorii săi să economisească timp și bani.
Cum funcționează E-cons?
Beneficiarul va solicita documentul on-line, după care va trebui să se prezinte doar o singură dată la ghișeul consulatului de care aparține pentru a-și ridica actul solicitat.
Reprezentantul MAE a dat exemplu portalul E-Viza (evisa.mae.ro.) pentru solicitanții de viză românească, ce le permite acestora să își întocmească on-line dosarul de aplicare. Datorită acestui sistem solicitanții vin la ghișeu cu dosarul pregătit și vizualizat on-line de consul și doar își ridică viza.
În componența sistemului general E-Cons funcționează deja următoarele subsisteme: Sistemul Național de Informații privind Vizele – SNIV; Portalul pentru facilitarea eliberării vizelor – E-Viza; Sistemul Informatic privind Documentele de căsătorie, componenta MAE, Sistemul Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-Pass, Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români (Call Center şi Mail Center) – CCSCRS.
„În cel mai scurt timp, vom demara implementarea celui de-al cincilea subsistem, Sistemul Informatic pentru managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni – SIMISC, care va informatiza toate celelalte servicii consulare care nu beneficiază încă de un sistem propriu și aici m-aș referi la procuri, actele de stare civilă, care sunt unele dintre cele mai solicitate servicii consulare”, a declarat Bogdan Stănescu.
„În momentul în care şi SIMISC-ul va deveni operațional, vom avea întreg Sistemul Informatic Consular – E-Cons în funcțiune, la capacitate maximă, iar rețeaua consulară românească se va plasa printre cele mai moderne la nivel european și mondial”, a continuat acesta.
După prezentarea sistemului, reprezentanții MAE și cei ai Ambasadei Române de la Madrid au răspuns întrebărilor adresate de reprezentanții mediului asociativ; oferind informații și clarificări cu privire la temele abordate.
Subiectele pe baza cărora s-au discutat au fost: cazuri sociale, problema minorilor de cetățenie română abandonați pe teritoriul statului spaniol, problemele traducătorilor și interpreților de limbă spaniolă, Congresul Românilor de Pretutindeni, lipsa unei baze de date actualizate a asociațiilor românești din Spania, etc.
Președintele FADERE, Daniel Țecu, a deschis subiectul Alegerilor din noiembrie 2016. După ce le-a pus la dispoziție o serie de exemple în care denunța abuzurile comise în perioada 2- 16 noiembrie, le-a cerut, atât membrilor Ambasadei, cât și reprezentanților MAE, să- și ceară scuze public.
Totodată, ambasadorul Ion Vîlcu s-a oferit să aibă o întâlnire cu președintele FEDROM, Miguel Fonda Ștefănescu, pentru a dezbate și a găsi o soluție privind abuzul și traficul de persoane în special de minori.