„33% din sistemele de siguranță pentru copii (sistemas de retención infantil -SRI) au fost calificate ca fiind total în afara normelor impuse, 15 % sunt acceptabile și 52 % conforme”, a anunțat DGT (Direccion General de Trafico) printr-un comunicat emis la începutul lunii septembrie 2015.
La această concluzie s-a ajuns în urma unor probe realizate de mai multe cluburi europene de automobilistică, printre care și cele spaniole de la „RACE-Real Automóvil Club de España” și „RACC-Real Automòbil Club de Catalunya”.
Probele făcute pe un număr de 27 de scaune speciale pentru copii au analizat siguranța, ușurința cu care pot fi manevrate, confort, etc.
Printre acestea s-au aflat și două modele omologate numite „I-size” (clasificate în funcție de înălțimea copilului, nu de greutate). Rezultatele, au arătat cei de la „RACE” și „RACC”, „sunt surprinzător de proaste, aproximativ o treime nu se încadrează în norme, ba mai mult, pot fi periculoase”.
Cele două mari cluburi automobilistice spaniole, „RACE” și „RACC”, susțin că „aceste probe reprezintă o referință între consumatorii europeni și vor servi atât părinților cât și celor care le comercializează sau distribuie atunci când vor avea nevoie să cumpere sau să vândă un scaun pentru copii”.
Antonio Lucas, purtătorul de cuvânt al RACE, a declarat: „probele au fost exigente, urmărindu-se astfel actualizarea acestor dispozitive și ajustarea lor la tendințele tehnologice actuale. La proba de șoc s-au folosit mai mulți senzori, pentru a putea detecta cu o mai mare acuratețe leziunile care se pot produce în cazul unui impact, la o viteză de aproximativ 27 de kilometri pe oră. De asemenea, au fost examinate și materialele textile.”
Antonio Lucas le recomandă cumpărătorilor ca înainte de achiziționarea unui astfel de scaun să verifice punctajul obținut în probele de securitate, dar și să compare ofertele de pe piața de profil.
„Le recomand părinților ca atunci când vor să cumpere un scaun să meargă cu copilul și să probeze dacă micuțul stă comod, dacă centura de siguranță se ajustează sau să examineze caracteristicile fizice ale dispozitivului. SRI (sistemas de retención infantil) trebuie instalat de forma cea mai sigură în automobil,” a mai spus Lucas.