Centrul unic de solicitări consulare va fi lansat în ianuarie 2015
Ministerul Afacerilor Externe a organizat miercuri, 17 decembrie 2014, conferinţa de încheiere a proiectului “Centru de contact şi suport al cetăţenilor români din străinătate” , proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007-2013 având ca scop îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare.
Proiectul este destinat cetățenilor români aflați în străinătate, în sprijinul cărora a fost înfiinţat un Centru unic de contact şi suport prin implementarea unui sistem informatic integrat de tip Call Center şi Mail Center, care va fi activ din luna ianuarie 2015.
Toate apelurile telefonice şi toate mesajele transmise de cetăţenii români către oficiile consulare ale României în străinătate prin care se solicită informaţii şi sprijin consular sunt direcţionate într-un singur punct, unde problemele semnalate sunt prioritizate: cazurile urgente sunt repartizate direct consulilor, iar la solicitările de informaţii se răspunde din Centrul Unic.
Sistemul dezvoltat permite, totodată, accesul la informaţii consulare prin intermediul portalului www.informatiiconsulare.ro.
Directorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, a declarat că proiectul reprezintă un alt pas înainte pe drumul spre modernizarea şi restructurarea fundamentală a sistemului de servicii consulare.
“Centrul unic va permite creşterea vitezei de răspuns la solicitările cetăţenilor, precum şi prioritizarea cazurilor consulare semnalate. Totodată, prin implementarea acestui Centru Unic, Departamentul Consular va avea acces la informaţii centralizate şi date statistice globale cu privire la problematicile semnalate de cetăţenii români oriunde s-ar afla în străinătate, informaţiile de acest tip contribuind la îmbunătăţirea managementului serviciilor consulare” a mai spus Stănescu
Call Center-ul va fi funcţional din luna ianuarie 2015 şi va prelua toate apelurile telefonice efectuate de cetăţenii români la numerele deja cunoscute ale secţiunilor consulare ale României din străinătate, iar Mail Center-ul va prelua toate e-mailurile transmise de cetăţenii români la o adresă unică – contact@informatiiconsulare.ro, care se regăseşte la datele de contact pe paginile de web ale tuturor misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare româneşti din străinătate.
Sistemul integrează următoarele servicii într-un unic punct de contact:
– preluarea într-un mod unitar a cererilor cetăţenilor referitoare la cazuistica specifică pe diverse canale de comunicare: telefon, web, mail, instant messaging. Acolo unde este posibil, cetăţenii vor putea încărca în sistem copii scanate ale documentelor necesare soluţionării cererilor acestora;
– clasificarea şi tratarea cazurilor preluate pe diversele canale de comunicare;
– oferirea de informaţii specifice în cadrul site-ului centrului de contact;
– transmiterea de mesaje automate de răspuns la cazurile semnalate (pe email, telefon) către cetăţeni, acolo unde este posibil.
Sursa: Notă de presă- Direcţia Purtător de Cuvânt şi Comunicare MAE