Poți să îți duci mașina din străinătate în România. Taxa auto a fost eliminată!
Începând de la 1 februarie, nu se mai plătește crunta taxă de mediu (taxa de prima înmatriculare sau așa numita taxă auto) pentru înscrierea unei mașini second hand aduse din străinătate. Taxa auto, introdusă la cererea vânzătorilor de mașini noi, a blocat milioane de români din diaspora să își înscrie mașinile în țară, pentru uz personal sau pentru familie. În Italia sau Spania nu e nicio rușine să circuli cu o mașină veche de 10 ani sau mai mult, în România însă propaganda legată de lobbyul dealerilor auto a impus ideea că România riscă să se transforme în cimitir de mașini, fără a lăsa vreo șansă celor care nu au bani de o mașină nouă.
Teoretic, taxa de mediu ar fi trebuit să fie folosită pentru protecția mediului, ceea ce nu s-a întâmplat niciodată. Mai mult, scandalul emisiilor trucate ale mașinilor noi VW și ale altor mărci a arătat ipocrizia unui sistem care, formal, este conceput pentru protecția mediului, dar de fapt protejează doar interese economice.
Cel mai mult au avut de suferit românii din străinătate. Proprietari de mașini înscrise în Occident, mulți au fost blocați de costurile mari să își înscrie mașinile în țară, având în vedere că taxa auto era mai mare deobicei decât valoarea mașinii. De exemplu, pentru o mașină cu norma de poluare Euro 2, anul de producție 2000, capacitate cilindrică 1900 cm3, trebuiau să se plătească pentru înmatriculare în România în jur de 1500 de euro, care în majoritatea cazurilor depășea valoarea totală a mașinii, ceea ce nu era convenabil. Taxa auto se calcula în funcţie de norma de poluare, emisia de CO2 înscrisă în cartea de identitate a maşinii şi capacitatea cilindrică a maşinii.
A apărut astfel piața paralelă a înmatriculărilor în Bulgaria, cu toate ilegalitățile conexe, cum ar fi verificarea tehnică fictivă.
Iată că de la 1 februarie această taxă aberantă a fost anulată complet.